Coraz więcej klientów, decydując się na zakup interesującego ich towaru, w pierwszej kolejności sprawdza ofertę w internecie. Przedsiębiorcy niby o tym wiedzą, dlatego dziś trudno wyobrazić sobie nowoczesną, sprawnie działającą firmę handlową bez własnej strony internetowej.

Czego szuka klient

Jednak już kwestia sprzedaży za pośrednictwem sieci nie zawsze jest tak oczywista. A sama prezentacja oferty to za mało. Zakupy internetowe coraz częściej wypierają te tradycyjne. Klienci szukają bowiem nie tylko informacji o produktach i cenach, ale przede wszystkim możliwości kupna produktu na korzystnych warunkach, czyli szybko i wygodnie, bez wychodzenia z domu. Odległość nie jest już barierą, nie trzeba więc tłumaczyć, jak duże możliwości otwierają się przed firmą. Sklep mający siedzibę w małej miejscowości i znany dotychczas tylko okolicznym mieszkańcom ma szansę zaistnieć w skali całego kraju, a nawet i poza nim. Oczywiście musi spełnić jeszcze istotny warunek – dysponować konkurencyjną ofertą.

Oprzyrządowanie

Reklama
Pierwszym krokiem do sukcesu jest zakup serwera, czyli – mówiąc obrazowo – powierzchni, na której będzie się znajdował nasz sklep, oraz domeny, czyli internetowego adresu sklepu. Następnie na serwerze należy zainstalować program do prowadzenia sklepu, np. popularną, dostępną bezpłatnie platformę osCommerce.
Możliwa jest również współpraca sklepu internetowego z systemem sprzedaży. Dla firmy, która prowadzi tradycyjną sprzedaż z wykorzystaniem programu handlowego, otwarcie i prowadzenie sklepu internetowego będzie znacznie prostsze. Można w ten sposób w dużym stopniu zautomatyzować obsługę sklepu, a co za tym idzie, zaoszczędzić sporo czasu. A wszystko to przy niewielkich nakładach finansowych. Prześledźmy to na przykładzie osCommerce i Subiekta GT.
Współpracę pomiędzy darmową platformą osCommerce a systemem sprzedaży Subiekt GT (w wersji rozszerzonej o dodatek Sfera dla Subiekta GT) umożliwia oscGT. To proste narzędzie pozwala na synchronizację informacji o towarach, stanach magazynowych, cenach i dokumentach. W Subiekcie GT wystarczy zaznaczyć produkty, które mają pojawić się w sklepie internetowym, i przygotować ich opisy oraz zdjęcia. Można także wprowadzać towary bezpośrednio do sklepu – po synchronizacji będą one dostępne w Subiekcie GT.

Szansa na sukces

Zakupy przez internet są obecnie zjawiskiem powszechnym i nowoczesny przedsiębiorca nie powinien tego faktu pod żadnym pozorem bagatelizować. Jest to bowiem szansa zarówno dla tych, którzy dopiero rozpoczynają działalność handlową, jak i dla tych, którzy do tej pory prowadzili tylko tradycyjną sprzedaż i szukają możliwości zwiększenia obrotów oraz nowych rynków zbytu.