Redan zakłada, że 2012 r. zysk netto wyniesie 21-26 mln zł, a przychody zmieszczą się w przedziale 507,8-539,9 mln zł.

"W latach 2011-2012 Grupa Redan będzie rozwijać działalność w obu segmentach rynku: dyskontowym i modowym, zarówno w Polsce, jak i za granicą. (...) Źródłem finansowania inwestycji w rozwój sieć sklepów będą wypracowane nadwyżki finansowe. (...) Na lata 2011-2012 nie jest planowana emisja nowych akcji Redan" - czytamy w komunikacie.

W roku 2011 r. planowana jest wymiana sprzętu oraz oprogramowania używanego w sklepach w Polsce. Wartość nakładów inwestycyjnych na ten cel wyniesie ok. 3,5 mln zł i zostanie sfinansowane w formie leasingu.

"Na początku 2011 r. planowane jest refinansowanie obecnego zadłużenia kredytowego Redan. Na koniec 2011 r. będzie ono wynosić ok. 21 mln zł. Ponadto Grupa Redan będzie korzystać z gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz linii na akredytywy służących do finansowania importu towarów" - czytamy też w komunikacie.

Reklama

Firma podała, że inwestycje w segment dyskontowy dotyczyć będą rozbudowy sieci samoobsługowych sklepów odzieżowych Textilmarket zlokalizowanych głównie w mniejszych miejscowościach. Na koniec 2011 sieć powinna liczyć 265 sklepów wobec 200 na koniec 2010 r. Na rynku modowym promowane będą dotychczasowe marki grupy - Top Secret i Troll oraz nowa – Drywash, która swoją premierę będzie miała w lutym br.

W roku 2011 zostaną zlikwidowane ostatnie sklepy własne marki Troll oraz kilka nierentowych marki Top Secret.

"Planowane jest, że łączna powierzchnia sklepów własnych w Polsce na koniec 2011 r. wyniesie 13,5 tys. m.kw., przy 12 tys. m.kw. na koniec 2010 r., natomiast powierzchnia sklepów franczyzowych wyniesie 13 tys. m.kw. Kontynuowany będzie także rozwój sieć sklepów na Ukrainie - zarówno własnych (z obecnych 4 o powierzchni 645 m.kw. na koniec 2010 r. do 7 na koniec 2011 r. o szacownej powierzchni 1,5 tys. m.kw.) jak i franczyzowych (z obecnych 14 o powierzchni 1,5 tys. m.kw. na koniec 2010 r. do 28 na koniec 2011 r. o szacownej powierzchni 2,8 tys. m.kw.) oraz w Rosji i na Białorusi - w modelu franczyzowym. Będzie także rosnąć znaczenie sprzedaży za pośrednictwem internetu" - podsumowano w prognozie.

Redan podał też w środę wstępne wyniki za cały 2010 rok, według których skonsolidowany zysk netto wyniósł 5,8 mln zł przy 324,2 mln zł przychodów.