Boeing 787 Dreamliner trafił do japońskiej linii we wrześniu br. Na maszyny tego typu czeka LOT.
"Ten samolot jest bardzo innowacyjny, m.in. ze względu na materiały kompozytowe, z których jest zbudowany, ma mniejszą masę, co pozwala zużywać mniej paliwa. Ten typ samolot dla wielu linii lotniczych jest przyszłością właśnie ze względu na oszczędności ekonomiczne" - powiedział Ito.
>>> Zobacz też: Japonia: pierwszy komercyjny lot Boeinga 787 Dreamlinera
W jego ocenie samolot ten umożliwi LOT-owi uruchomienie nowych połączeń na dalekich trasach. "LOT będzie mógł nim odbywać rejsy dalekiego zasięgu bezpośrednio, bez konieczności śródlądowania. LOT chce mieć centrum przesiadkowe w Warszawie, a zatem samolot ten bardzo ułatwi mu jego zorganizowanie" - powiedział szef ANA.
Wyjaśnił, że na razie Dreamliner w Japonii lata na terenie kraju. W styczniu maszyna po raz pierwszy ma polecieć w rejs międzykontynentalny - z Tokio do Frankfurtu. "Nasi pasażerowie, jak i piloci są bardzo zadowoleni z tego samolotu" - ocenił Ito.
ANA otrzymała pierwszego Dreamlinera pod koniec września 2011, z ponad trzyletnim opóźnieniem. Miesiąc później poleciał w pierwszy rozkładowy rejs.
LOT ma być pierwszym europejskim przewoźnikiem, który dostanie B787. Dostawa jest opóźniona o ponad dwa lata. Według ostatnich informacji, pierwszy z ośmiu zamówionych Dreamlinerów pojawi się we flocie PLL LOT w IV kwartale 2012 r., do marca 2013 r. w barwach LOT powinno już latać pięć maszyn.
>>> Polecamy: Fabryka Boeinga w Everett - lokomotywa amerykańskiej gospodarki (ZDJĘCIA)