Boeing 787 Dreamliner trafił do japońskiej linii we wrześniu br. Na maszyny tego typu czeka LOT.

"Ten samolot jest bardzo innowacyjny, m.in. ze względu na materiały kompozytowe, z których jest zbudowany, ma mniejszą masę, co pozwala zużywać mniej paliwa. Ten typ samolot dla wielu linii lotniczych jest przyszłością właśnie ze względu na oszczędności ekonomiczne" - powiedział Ito.

>>> Zobacz też: Japonia: pierwszy komercyjny lot Boeinga 787 Dreamlinera

W jego ocenie samolot ten umożliwi LOT-owi uruchomienie nowych połączeń na dalekich trasach. "LOT będzie mógł nim odbywać rejsy dalekiego zasięgu bezpośrednio, bez konieczności śródlądowania. LOT chce mieć centrum przesiadkowe w Warszawie, a zatem samolot ten bardzo ułatwi mu jego zorganizowanie" - powiedział szef ANA.

Reklama

Wyjaśnił, że na razie Dreamliner w Japonii lata na terenie kraju. W styczniu maszyna po raz pierwszy ma polecieć w rejs międzykontynentalny - z Tokio do Frankfurtu. "Nasi pasażerowie, jak i piloci są bardzo zadowoleni z tego samolotu" - ocenił Ito.

ANA otrzymała pierwszego Dreamlinera pod koniec września 2011, z ponad trzyletnim opóźnieniem. Miesiąc później poleciał w pierwszy rozkładowy rejs.

LOT ma być pierwszym europejskim przewoźnikiem, który dostanie B787. Dostawa jest opóźniona o ponad dwa lata. Według ostatnich informacji, pierwszy z ośmiu zamówionych Dreamlinerów pojawi się we flocie PLL LOT w IV kwartale 2012 r., do marca 2013 r. w barwach LOT powinno już latać pięć maszyn.

>>> Polecamy: Fabryka Boeinga w Everett - lokomotywa amerykańskiej gospodarki (ZDJĘCIA)

Dreamliner ma spalać 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. 50 proc. struktury B787, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Dreamliner jest także cichszy. Samolot może zabrać od 210 do 290 pasażerów na odległość ponad 15,7 tys. km.