Poza tym spółka chce przeprowadzić modernizację częściową 160 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na inwestycje spółka chce przeznaczyć około 500 mln zł. Pierwsze przetargi według planów mają zostać ogłoszone na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2016 roku, podano w komunikacie.

Do końca 2015 r. Przewozy Regionalne zmodernizują 21 pociągów kosztem ponad 160 mln zł. Gruntowną modernizację przeprowadzono w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 160 mln zł, z czego około 104 mln zł pochodzi ze środków finansowych Unii Europejskiej.

"Aby pasażerowie wybierali podróż koleją na lokalnych trasach, konieczne jest zaproponowanie im komfortowych warunków podróży. My to doskonale rozumiemy, dlatego inwestycje w nowy tabor są dla nas priorytetem. Dzięki oddłużeniu i realizacji planu restrukturyzacji będziemy mogli w ciągu najbliższych trzech lat stać się nowoczesną firmą, która dysponuje aż w 60% dobrym jakościowo taborem" - powiedział prezes spółki Tomasz Pasikowski, cytowany w komunikacie.

Reklama

Koszt trwającej średnio 60 dni modernizacji jednego pociągu to około 6 mln zł. W ciągu trzech lat spółka planuje modernizację około 200 pojazdów.

Obecnie Przewozy Regionalne dysponują około 790 pojazdami, z których 590 to 35-40-letnie elektryczne zespoły trakcyjne.

W połowie września prezes spółki informował, że Przewozy Regionalne zainwestują w tabor ok. 500 mln zł w latach 2016-2018.

Przewozy Regionalne są największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Średnio w ciągu doby prowadzą 1600 pociągów, z których korzysta dziennie 220 tys. osób.