Kraków rozważa dwa warianty – realizacji lekkiego metra z Nowej Huty do Bronowic wraz z trasą metrobusu oraz rozbudowy sieci tramwajowej wraz z tunelem pod Starym Miastem. Którykolwiek z wariantów nie zostałby wybrany, jego realizacja ma szansę rozpocząć się najwcześniej po 2021 r. – informuje portal transport-publiczny.pl

W 2014 r. mieszkańcy Krakowa opowiedzieli się w lokalnym referendum za realizacją metra. Niedawno eksperci, działający na zlecenie Krakowa, zarekomendowali miastu realizację linii lekkiego metra w osi wschód-zachód wraz z prostopadłymi połączeniami metrobusowymi - przypomina portal.

Do dalszych analiz wskazano dwa warianty. Pierwszy z nich zakłada budowę linii lekkiego metra na trasie z Nowej Huty do Bronowic, z tunelem pod centrum.

Drugi, tańszy wariant, zakłada rozbudowę sieci tramwajowej.

Znany jest harmonogram ewentualnych inwestycji. Jeśli wybrane zostałoby lekkie metro, odcinki pod Starym Miastem oraz w kierunku Nowej Huty mogłyby zostać zrealizowane w latach 2021-2031. Drugi etap – od centrum do Bronowic – przypadałby na lata 2031-2034.

Reklama

Realizacja metrobusu z północy na południe to z kolei lata 2020-2022. Jeśli natomiast miasto zdecydowałoby się na rozwój szybkiego tramwaju, to tunel pod Starym Miastem mógłby powstać w latach 2025-2034.