"Planujemy utrzymać tempo wzrostu powierzchni handlowej. Dostarczymy co najmniej 100 tys. m2 powierzchni w 2017 roku, co odpowiada otwarciu ok. 150 nowych sklepów" - powiedział Nowjalis dziennikarzom.

Stopień zaawansowania umów najmu na rok 2017 wynosi aktualnie ok. 70%, dodał.

W prezentacji spółka podała, że w 2016 r., który "będzie najbardziej spektakularnym okresem w realizacji strategii ekspansji zagranicznej", Grupa CCC powiększy się o blisko 100 tys. m2 nowej powierzchni handlowej (ok. 27% wzrostu). Z tego ok. 70 tys. m2 (około 90 sklepów) dodanych zostanie poza granicami Polski (z czego w pierwszych trzech kwartałach zrealizowano ponad 40 tys. m2). Ok. 26 tys. m2 (ponad 30 nowych sklepów plus powiększenia i relokacje) dodanych zostanie w kraju (w pierwszych trzech kwartałach zrealizowano wzrost o blisko 15 tys. m2).

W br. największy przyrost powierzchni Grupa CCC odnotuje w Polsce, Niemczech, Austrii, na Węgrzech, w Chorwacji i w Rumunii. Inwestycje w środki trwałe w roku 2016 przekroczą 150 mln zł.

W latach 2017-2019 Grupa CCC przewiduje otwarcie łącznie ok. 300 tys. m2 powierzchni handlowej (średniorocznie 100 000 m2).

Na koniec roku 2017 spółka zamierza mieć 561 sklepów wobec 362 w 2015 r., z czego 457 w Europie Środkowej, a 104 w Niemczech i Austrii.

"Spółka nie planuje przejęć, chyba, że byłyby to podmioty oferujące dostęp do innych niż posiadane kanały dystrybucji, podobnie jak przejęcie e-obuwie" - powiedział także Nowjalis

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)