Warszawa, 27.02.2017 (ISBnews) - Sescom "lekko" zaktualizuje prospekt w związku z nową strategią i rebrandingiem, ale zakłada, że przejście na rynek główny GPW z NewConnect nastąpi w I półroczu, poinformował ISBnews prezes Sławomir Halbryt.
"Prospekt aktualnie jest w KNF - w związku z nową strategią i rebrandingiem zostanie lekko zmodyfikowany, ale liczymy, że zostanie zatwierdzony w pierwszym półroczu 2017 roku. Wówczas Sescom będzie mógł bez zbędnej zwłoki zmienić rynek notowań. Pierwsza połowa 2017 roku pozostaje więc realną datą debiutu na GPW" - powiedział ISBnews Halbryt.
Spółka zapowiada rynkową ofensywę w Europie Zachodniej. Poszerza swoją działalność o doradztwo i wdrożenia w zakresie nowych technologii, a do 2020 roku chce zajmować pozycję jednego z liderów na europejskim rynku usług technicznych dla placówek sieciowych.
W Wielkiej Brytanii powstała właśnie spółka zależna Sescom Ltd, a działa tam już Business Development Unit, biuro odpowiedzialne za ekspansję zagraniczną firmy oraz zakotwiczone na rynku nowych technologii Innovation Lab, partner dla startupów. Spółka brytyjska jest w pełni gotowa do realizacji nowych kontraktów. Trwają też prace operacyjne na kolejnym rynku, we Francji.
"Intensyfikujemy nasze działania w Europie Zachodniej, nie tylko na rynku brytyjskim, ale też francuskim, skandynawskim, hiszpańskim czy w krajach Beneluksu. W najbliższym czasie spotykamy się z klientami na targach EuroShop w Düsseldorfie. Do 2020 roku planujemy być dostawcą usług technicznych dla placówek sieciowych w całej Europie" - wskazał prezes.
Spółka ma wówczas dysponować potencjałem do rozpoczęcia działalności na innych kontynentach - na początek w Azji i Ameryce Północnej.
Sescom będzie realizować cele m.in. poprzez poszerzenie działalności o wdrożenia technologii cyfrowych oraz coraz szerszą analizę danych. Obszar ten ma duży potencjał ze względu na coraz większe zapotrzebowanie sieci handlowych na wsparcie w transformacji digitalowej.
Zmianom biznesowym sprzyjać ma rebranding firmy. Od początku marca cała oferta będzie prezentowana pod jedną marką - Sescom. Dotychczas efektywność energetyczna i modernizacje obiektów były prezentowane pod markami spółek-córek, SDC i Sestore.
"Chcemy podkreślić kompleksowość naszej oferty. Wszystkie rozwiązania pod jedną marką są bardziej zrozumiałe i przejrzyste. Dobrze pokazują też kierunek naszego rozwoju" - stwierdził Halbryt.
Sescom w dalszym ciągu będzie przeznaczał zyski na rozwój i inwestycje m.in. innowacje, R+D, kapitał ludzki oraz akwizycje. Nie jest wykluczone, że w przyszłości część wypracowanego kapitału zostanie wypłacona jako dywidendy.
Sescom to dostawca usług technicznych dla placówek sieci handlowych. Jest notowany na NewConnect.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)