Warszawa, 11.05.2017 (ISBnews) - Łączny backlog Qumaka wynosi 277 mln zł, w tym 219 mln zł na 2017 r. i 58 mln zł na 2018 r., poinformowali przedstawiciele spółki.
"W backlogu nie ma tematów wysokiego ryzyka, uważam że ma optymalną strukturę i znaczący potencjał wzrostu" - powiedział wiceprezes Wojciech Strusiński podczas spotkania z dziennikarzami.
Oferty spółki na pierwszym miejscu w przetargach mają wartość 130 mln zł, kolejne postępowania w toku sięgają łącznie wartości 450 mln zł.
"Nasza średnia historyczna skuteczność zdobywania umów wynosi 26%. Widzimy ożywienie w segmencie smart city i rynku infrastrukturalnym, duża dynamika wzrostu charakteryzuje segment cyberbezpieczeństwa. Liczymy na naszą skuteczność w pozyskiwaniu kontraktów na budowę infrastruktury lotniskowej i kolejne potencjalne kontrakty outsourcingowe" - wymienił wiceprezes.
W ocenie władz Qumaka, I kwartał pokazuje także delikatne ożywienie w liczbie i wartości przetargów publicznych. Nie zmienia to jednak faktu, że spółka dąży do umacniania przychodów szczególnie z rynku komercyjnego.
"Szukamy powtarzalnej, abonamentowej sprzedaży, tematów mniej ryzykownych w outsourcingu, cyberbezpieczeństwie, czy BPO. Przesuwamy akcenty w obszar usługowy wraz z rozbudową nowego portfolio produktowego (np. symulatory)" - powiedział prezes Tomasz Laudy.
Qumak zapowiada ponadto ograniczanie kosztów sprzedaży w 2017 r. Prowadzi ponadto "dość zaawansowane" rozmowy z bankami (z którymi współpracuje dotychczas i dwoma nowymi) na temat finansowania. Według słów prezesa spółki, widoczny jest też „duży postęp" w rozmowach z ubezpieczycielami.
Trwają również procesy restrukturyzacyjne w spółce, zmierzające do dostosowania struktury organizacyjnej do nowej strategii. W efekcie w ciągu roku nastąpił 70-proc. wzrost zatrudnienia w outsourcingu do 558 osób w kwietniu, przy znacznym zmniejszeniu stanu osobowego w segmencie realizacji sprzedaży do 421 pracowników.
Qumak jest polską spółką informatyczno-technologiczną, notowaną na GPW od 2006 r. Oferuje innowacyjne rozwiązania IT dla sektora prywatnego i publicznego, świadczy usługi obejmujące: konsulting i doradztwo, projektowanie i wdrażanie rozwiązań, wsparcie techniczne i serwisowe oraz rozbudowę rozwiązań.
(ISBnews)