W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy mogą kupić do 220 000 akcji, z czego 145 000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 000 to istniejące akcje serii B. Zapisy będzie można złożyć za pośrednictwem oferującego Polskiego Domu Maklerskiego oraz Millennium DM i DM Capital Partners. W dniu 30 sierpnia spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect.

"Dzięki emisji nowych akcji chcemy pozyskać ok. 1,7 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować strategię opartą głównie na rozwoju produkcji gier własnych w modelu F2P, co zapewni kontynuację dynamicznego wzrostu wyników w długim okresie. Już teraz prowadzimy bardzo zaawansowane prace nad kolejnymi 3 tytułami, które planujemy wydać jeszcze w tym roku. Pierwsza z nich 'Galaxy Soldier' zadebiutuje jeszcze w październiku 2017 r. i jestem przekonany, że pozwoli zwielokrotnić sukces naszych dotychczasowych gier. W przyszłym roku planujemy kolejne premiery i spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki niż w tym roku. Pozyskane środki przyspieszą wprowadzanie nowych gier na rynek" - powiedział prezes Jakub Wolff, cytowany w komunikacie.

Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone na rozwój Spółki, w szczególności na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10% wszystkich przychodów, natomiast plan na 2017 r. zakłada wzrost ich udziału do 39%. Docelowo spółka chce uzyskiwać z nich ok. 70% przychodów, przy jednoczesnym stabilnym rozwoju gier reklamowych na zlecenie. Charakterystyczną cechą segmentu gier w modelu F2P jest ich darmowa dostępność oraz mikropłatności w aplikacji lub reklamy wyświetlane użytkownikom. The Dust zamierza skupić się na rozwoju dodatków do gier, które będą urozmaicać lub ułatwiać rozgrywkę.

"Gry mobilne to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się, a jednocześnie najbardziej dochodowych rodzajów gier. Według prognoz Newzoo, wartość tego rynku ma w ciągu najbliższych 4 lat wzrosnąć o prawie 70%, a już teraz jego wartość wynosi prawie 40 mld USD. Rozwój w tym kierunku umożliwi nam wypracowanie o wiele wyższych przychodów i zysków. Natomiast produkcja gier reklamowych na zlecenie daje nam stabilizację finansową i przewidywalne przepływy pieniężne. To również doświadczenie w dotarciu i aktywizacji graczy, zaawansowana analityka oraz aktywa w postaci kodu gry, który możemy wykorzystywać. Dzięki temu dużo mniejszym kosztem i z wysoką pewnością sukcesu realizujemy produkcje własne" - dodał Wolff.

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł.

The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych spółka zrealizowała już 23 gry reklamowe m.in. dla Grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś) – gry "Kapsel Run!", "Kapsel Run 2 Challenge" i "Gry Kubusia". Spółka jest również autorem Kings of Cards – pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft. Działalność w segmencie free-to-play The Dust rozwija od prawie 2 lat. W tym czasie zespół deweloperski przygotował 8 produkcji własnych, m.in. "The Last Run - Dead Zombie Shooter".

The Dust to producent gier mobilnych w modelu advergamingowym oraz free-to-play.

(ISBnews)