Chodzi o modele Vitz (w wielu krajach ten model nazywa się Yaris) oraz Belta i Ractis wyprodukowane od stycznia 2005 roku do kwietnia 2008 roku. Akcją tą objęte będzie ponad 525 tys. samochodów w Japonii i 830 tys. samochodów sprzedanych przez Toyotę na całym świecie.

Defekt pasów bezpieczeństwa polega - jak wyjaśnili przedstawiciele Toyoty - na tym, że w przypadku czołowego zderzenia może dojść do zapalenia się podkładki z gumy piankowej, stanowiącej element napinacza. Według Toyoty w Japonii zanotowano jeden taki przypadek.

W przypadku układu wydechowego chodzi o usunięcie niebezpieczeństwa pęknięć, mogących powodować przedostawanie się do atmosfery niedostatecznie oczyszczonych spalin, nie spełniających norm ochrony środowiska.

Właściciele przewidzianych do naprawy samochodów zostaną powiadomieni listownie.

Reklama

Brak informacji o kosztach całego przedsięwzięcia.