Warszawa, 01.10.2018 (ISBnews) - ABC Data pracuje nad strategią rozwoju na kolejny okres i nadal jest w trakcie przeglądu opcji strategicznych, poinformowała prezes Ilona Weiss.
„Pracujemy nad strategią, nie podajemy timingu jej publikacji. Przegląd opcji strategicznych nadal trwa" – powiedziała Weiss podczas spotkania z dziennikarzami.
Wcześniej ogłoszona przez ABC Data strategia rozwoju obejmowała lata 2016-2018.
Prezes podkreśliła, że spółka jako lider w CEE – regionie kontynentu ze 100 mln ludzi – będzie nadal koncentrować się przede wszystkim na swoich dotychczasowych rynkach. Sprzedaż do Europy Zachodniej w tej chwili nie jest strategicznym celem, ale dystrybutor prowadzi tam sprzedaż w modelu „lekkim", czyli bez stałej, generującej koszty, obecności.
Obecność w większości krajów Europy Środkowej, będących w rożnych okresach cyklu rozwoju gospodarczego daje - w ocenie prezes ABC Data - dodatkową możliwość stabilizowania dynamiki wzrostu sprzedaży na poziomie ok. 4-5% rocznie. Dystrybutor podkreśla także rosnące znaczenie rozwoju „chmurowego", czyli sprzedaży w modelu przetwarzania danych opartym na użytkowaniu usług dostarczonych przez usługodawcę.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.
(ISBnews)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama