Brand24 podtrzymuje cele finans. z programu motywacyjnego z zyskiem netto w 2019



Warszawa, 07.12.2018 (ISBnews) - Brand24 podtrzymuje założenia finansowe z programu motywacyjnego z m.in. zyskiem netto w przyszłym roku, poinformowali członkowie zarządu spółki.

"Utrzymujemy wysokie tempo wzrostu bazy klientów i przychodów. W efekcie generujemy już 1 mln zł powtarzalnego miesięcznego przychodu, z czego 55% pochodzi z zagranicy. Jesteśmy spokojni, jeśli chodzi o 'dowiezienie' założeń finansowych z programu motywacyjnego na 2018 r. Sądzę, że zamkniemy rok z ponad 3 tys klientów. Skupiamy się na dowiezieniu założeń z planu motywacyjnego na 2019 rok" - powiedział CFO Brand24 Bartosz Kozłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Program motywacyjny Brand24 zakłada na 2018 rok 2,9 tys. klientów, 10,8 mln zł przychodów, 1,1 mln zł straty netto. Z kolei na przyszły rok wskaźniki te mają kształtować się odpowiednio: 4,4 tys., 16 mln zł, 0,6 mln zł zysku netto. Na 2020 r. założenia przewidują natomiast odpowiednio 6,2 tys., 23,7 mln zł oraz 4,7 mln zł zysku netto.

Władze spółki wskazują, że przychód na klienta (ARPU) jest w trendzie wzrostowym do aktualnie średnio 356 zł z 330zł rok wcześniej, przy - jak zaznacza zarząd - dynamicznym wzroście przychodów.

Obecnie miesięczny zysk operacyjny EBIT jest w okolicy zera. Zarząd Brand24 oczekuje, że EBIT miesięczny ma być systematycznie dodatni już w I półroczu przyszłego roku. Z kolei EBITDA była dodatnia już w III kw., po części dzięki wysokiej amortyzacji związanej z pracami nad produktem. Jak wskazali przedstawiciele spółki koszty przygotowania procesu przeniesienia notowań na GPW wpłyną przejściowo negatywnie na EBITDA w IV kw. 2018 i I kw. 2019.

Wskaźnik churn spółki wynosi aktualnie 5,9%. Zarząd zaznacza, że przy szybko rosnącej bazie klientów obniżanie tego wskaźnika jest coraz trudniejsze.

"Wierzymy jednak, że nadal jest sporo rzeczy do zrobienia w poprawie narzędzia i lokalizacje, aby churn dalej spadał. Rynkowy poziom kształtuje się w okolicy 5-6% i będziemy do niego dążyć" - wskazał członek zarządu Piotr Wierzejewski.

Wśród nowych funkcji Brand24 dodał m.in. geolokalizację wpisów i analizę hashtagów. Działania marketingowe spółka skupia przede wszystkim na USA, które są największym rynkiem dla usług monitoringu treści w internecie na świecie.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.

(ISBnews)