28 stycznia w mediach rozpoczął się I etap ogólnopolskiej kampanii informacyjnej, która ma przybliżyć Polakom zasady Pracowniczych Planów Kapitałowych – systemu długoterminowego oszczędzania na cele emerytalne, który zacznie obowiązywać od 1 lipca 2019 roku.

Celem kampanii jest przedstawienie podstawowych cech i korzyści programu długoterminowego oszczędzania, do którego może przystąpić każda zatrudniona osoba podlegająca obowiązkowo ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowemu. Kampania informacyjna będzie prowadzona w telewizji, radiu i w internecie, a także za pomocą kanałów społecznościowych. Hasło kampanii - „PPK. W sumie się opłaca!” wskazuje na główny atut PPK, czyli na trzy źródła finansowania programu – pracownika, pracodawcę i państwo. W ramach akcji informacyjnej emitowany będzie spot reklamowy, a także cykl animowanych filmów „Akademia PPK”, który w przejrzysty sposób wyjaśnia funkcjonowanie PPK i udział pracownika, pracodawcy i państwa. Dodatkowo Polski Fundusz Rozwoju przygotował też pakiet informacyjny dla pracodawców i pracowników dostępny w serwisie www.mojePPK.pl.

Za kampanię informacyjną wprowadzającą Pracownicze Plany Kapitałowe odpowiada Polski Fundusz Rozwoju. Kreację przygotowała wybrana w przetargu agencja Havas Warsaw.(PAP)