Warszawa, 11.03.2019 (ISBnews) - Polonus odnotował 4,5 mln pasażerów w 2018 r., co jest najwyższym wynikiem w historii, podała spółka.
"Autokary komunikacji dalekobieżnej przejechały ponad 6,5 miliona kilometrów w ramach ponad 30 000 zrealizowanych kursów łączących 220 miast w Polsce i za granicą. […] Natomiast autokary przewoźników zrzeszonych w sieci Polonus Partner pokonały, od startu projektu w czerwcu 2018 roku, już ponad 10 milionów kilometrów" - czytamy w komunikacie.
"W ubiegłym roku nie tylko utrzymaliśmy pozycję lidera polskiej branży przewozów autokarowych, ale także mimo trudnej sytuacji rynkowej odnotowaliśmy znaczące wzrosty. To dzięki ciężkiej pracy całego zespołu, w tym naszych wspaniałych kierowców udało się osiągnąć tak dobre wyniki, co świadczy o tym, że pasażerowie doceniają nasze starania. Pozycja narodowego przewoźnika zobowiązuje i zapewniam, że w tym roku będziemy pracować jeszcze ciężej, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów" skomentował prezes Maciej Acedański, cytowany w komunikacie.
W 2018 roku sprzedaż poprzez stronę internetową była o 30% wyższa niż rok wcześniej. Sprzedaż w kasach dworcowych i bezpośrednio u kierowcy również wzrosła.
Polonus to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Z usług Polonusa - realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie - korzysta rocznie ponad 2 mln pasażerów.
(ISBnews)