Dyrekcja poinformowała, że kosztorys inwestorski wynosi 3,5 mln zł.

Termin podpisania umowy zaplanowany został na czerwiec 2019 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Pierwszy przetarg na opracowanie koncepcji dla budowy trasy S7 Kiełpin - Trasa AK został ogłoszony we wrześniu 2018 r. a w grudniu wybrano najkorzystniejszą ofertę, którą złożyła firma TPF w wysokości 3,4 mln zł. Jednak w styczniu tego roku firma ta zrezygnowała z podpisania umowy.

Przyszły odcinek S7 między Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami.

Projektowana droga ma długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem "Kolejowa" droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączenia jezdnią węzłów "Wólka Węglowa" i "Janickiego". Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł "Generała Maczka" a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł "NS".

Przetarg na realizację inwestycji ma być ogłoszony w trzecim kwartale przyszłego roku. Realizację robót zaplanowano na lata 2022 - 2024.

Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,7 mld zł.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski