VRG planuje capex na poziomie ok. 25 mln zł w 2019 roku



Warszawa, 19.03.2019 (ISBnews) - VRG planuje capex na poziomie ok. 25 mln zł w 2019 roku, podała spółka. Grupa kapitałowa zakłada rozwój sieci sprzedaży do 607 salonów (wobec 568 obecnie) o powierzchni 55,7 tys. m2 do końca 2019 roku.

"Spółka planuje uruchomienie 39 nowych salonów własnych i franczyzowych netto o łącznej powierzchni około 4,1 tys. m2 netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży grupy o ok. 8%" - czytamy w raporcie.

Grupa kapitałowa na dzień sporządzenia niniejszego raportu posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 568 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk, podano też w raporcie.

"Planowany na rok 2019 rozwój sieci detalicznej zakłada zwiększenie sieci sprzedaży W.Kruk o około 1,4 tys. m2, a sieci segmentu odzieżowego o 2,7 tys.m2. Łączne nakłady finansowe w roku 2019 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, w tym rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych, dalsze udoskonalanie systemów IT, sprzedaży online oraz pozostałe inwestycje wyniosą około 25 mln zł" - czytamy dalej.

Spółka zamierza skoncentrować się również, na rozwoju handlu online w segmencie odzieżowym i jubilerskim, bazując na wykorzystaniu zaobserwowanego trendu stopniowego przesuwania się popytu na odzież do kanału internetowego.

"Zakładamy, że poczynione i planowane inwestycje zapewnią dynamiczny rozwój tego kanału dystrybucji i pozwolą na koniec 2019 roku osiągnąć 14% udział kanału online w przychodach grupy" - czytamy dalej.

VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

(ISBnews)