Do tej poryInstagram umożliwiał tagowanie produktów, dzięki czemu użytkownicy mogą poznać cenę i, jeśli zechcą rzecz zakupić, zostaną przekierowani do konkretnego sklepu. Jak podaje CNN, to właśnie fakt przekierowania i zmiany interfejsu sprawiał, że wielu z potencjalnych nabywców rezygnowało z zakupu. Teraz Instagram ułatwia impulsywne folgowanie zachciankom. Funkcja bezpośrednich zakupów Instagram Checkout na razie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych dla 20 marek, ale niebawem powiększy się grono krajów i firm, które będą korzystać z tej opcji. Aplikacja ma zamiar wprowadzić tę możliwość globalnie jeszcze w tym roku.

Nowa opcja realizacji transakcji, która pozwala użytkownikom na zakup produktów i zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w aplikacji, działa od 19 marca. Wśród marek, które już są dostępne na Instagramie, znalazły się Adidas, Balmain, Burberry, Dior, H&M, Kylie Cosmetics, Nike i Zara.Instagram podaje, że z tagowanych produktów korzysta już ponad 130 milionów ludzi każdego miesiąca (w porównaniu z 90 milionami osób we wrześniu ubiegłego roku). Teraz przy tagu pojawiła się również opcjaCheckout on Instagram (Dokonaj zamówienia na Instagramie), a także nowa sekcja Orders (Zamówienia), w której można śledzić przesyłki. Po tym, jak użytkownicy wprowadzą niezbędne informacje, takie jak metoda płatności, adres wysyłki, informacje rozliczeniowe i mail, Instagram zapisze informacje o danych, by nie trzeba było ich ponownie wpisywać przy kolejnych zakupach.

Instagram już jest znany jako źródło inspiracji i modowych trendów, więc na pierwszy ogień w Instagram Checkout znajdziemy właśnie marki z branży mody i urody. Opcja bezpośrednich zakupów ma ogromny potencjał. Aplikacja pobiera opłatę od sprzedaży, by m.in. zrekompensować związane z nią wydatki, np. przetwarzanie płatności.Firma zapewnia, że płatności będą bezpieczne i przetwarzane w partnerstwie z PayPal. Instagram powiedział, że nie udostępnia informacji o płatnościach i przechowuje informacje finansowe na zabezpieczonych serwerach. Użytkownicy mogą płacić za pomocą PayPal, Visa, Mastercard, American Express lub Discover. Zapowiedział też, że to dopiero początek rozwoju zakupów na tej platformie.

Reklama

>>> Czytaj też: Od smart fashion po wojsko. Na rynku trwa boom na technologie ubieralne