Warszawa, 08.04.2019 (ISBnews) - Nakłady inwestycyjne BoomBit wyniosą w 2019 roku ponad 20 mln zł, w porównaniu do ok. 18 mln zł rok wcześniej i 9 mln zł w roku 2017, poinformował ISBnews dyrektor finansowy grupy BoomBit Marek Pertkiewicz.
"Tegoroczny capex przeznaczymy przede wszystkim na pipeline naszych gier, przy czym około 20% tych środków przeznaczone zostanie na rozwój wewnętrznych narzędzi wspierających produkcję. Do tego dochodzą środki na tworzenie nowych gier na kolejne lata" - powiedział Pertkiewicz w rozmowie z ISBnews.
Z kolei z 46,2 mln zł, które spółka planuje pozyskać w ramach publicznej emisji akcji, ok. 40 mln zł ma być przeznaczone na pozyskiwanie użytkowników (user aquisition) dla istniejących i przyszłych gier, a 6,2 mln zł na rozwój kolejnych gier, z czego 5 mln zł ma trafić na produkcję, a 1,2 mln zł na rozwój narzędzi optymalizujących produkcję.
"Jeśli nie zbierzemy spodziewanej kwoty w ramach IPO, to nadal będziemy się rozwijać, nie widzę tu dla nas zagrożenia. Priorytetem będą wydatki na pozyskiwanie użytkowników" - powiedział prezes i współzałożyciel spółki Marcin Olejarz na konferencji prasowej.
W I kwartale 2019 roku spółka przeznaczała 150-180 tys. USD miesięcznie na pozyskiwanie użytkowników, dodał.
Oferta publiczna do 2,82 akcji, w tym do 1,3 mln akcji nowej emisji serii F spółki BoomBit rozpocznie się jutro od przyjmowania zapisów inwestorów indywidualnych i book-buildingu dla inwestorów instytucjonalnych, podano w prospekcie emisyjnym. Spółka zakłada debiut na GPW w I połowie maja.
BoomBit to polski deweloper i wydawca gier na platformy mobilne.
Piotr Apanowicz
(ISBnews)