"Do tej pory inwestycje liniowe były bardzo długotrwałe. Jedna z nich była realizowana 13 lat. W przypadku drugiej nitki ropociągu pomorskiego zaplanowaliśmy, że inwestycja zajmie ok. 8 lat, a po wejściu w życie specustawy zakładamy, że zamknie się to w pięć-sześć lat, czyli na koniec 2023 r." - powiedział Wodejko w rozmowie z ISBnews.

W tym momencie inwestycja jest na etapie odbiorów studium wykonalności. Spółka kończy też inwentaryzację przyrodniczą i przygotowuje wybór projektanta. 

"Skrócenie etapu pozyskania terenów pod lokalizację inwestycji jest dla nas bardzo istotne" - podkreślił wiceprezes.

PERN to krajowy lider logistyki naftowej i wiodący podmiot w zakresie magazynowania ropy naftowej i paliw płynnych oraz transportu rurociągowego ropy naftowej i paliw.

>>> Czytaj też: Piątka PiS na nic. Przewoźnicy likwidują masowo lokalne połączenia autobusowe