Jak podała we wtorek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, najtańszą ofertę, opiewającą na ponad 31,8 mln zł brutto, zaproponowało konsorcjum firm: Eurovia Polska oraz Nowak-Mosty, natomiast najdroższą - za 37,4 mln zł brutto - firma Strabag Infrastruktura Południe. Teraz rozpoczyna się sprawdzanie ofert.
Zadaniem wybranego w przetargu oferenta, oprócz zaprojektowania i wykonania węzła drogowego na drodze krajowej nr 7, będzie także m.in. przebudowa dróg lokalnych, infrastruktury dla pieszych, obiektów inżynierskich.
Na etap projektowania wraz z uzyskaniem zgody na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przeznaczono 16 miesięcy od podpisania umowy. Sama budowa węzła ma potrwać kolejnych 15 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 października.
Ciąg drogowy Kraków - Zakopane zwany Zakopianką ma prawie 95 km długości (od węzła autostradowego w Opatkowicach do Zakopanego). W jego skład wchodzi 55 km drogi krajowej nr 7 (od Krakowa do skrzyżowania w Rabce Zaborni) oraz 40 km drogi krajowej nr 47 od Zaborni do Zakopanego.(PAP)
autor: Rafał Grzyb