Pod bezpłatnym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590 można uzyskać niezbędne informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Od piątku konsultanci infolinii mogą przekazywać pacjentom kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli im teleporady medycznej. Na stronie NFZ wskazano, że dzięki teleporadzie można otrzymać nie tylko zalecenia lekarskie, ale także elektroniczną receptę i elektroniczne zwolnienie lekarskie.

Reklama

NFZ podkreśla, że konsultacja lekarska przez telefon ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, ułatwia izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych, rozwiewa obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna, a także skraca czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

"Dzięki teleporadom pacjenci z podejrzeniem koronawirusa nie muszą przychodzić do przychodni. Mogą skonsultować się z lekarzem lub pielęgniarką telefonicznie, bez wychodzenia z domu" - zaznaczył prezes NFZ, Adam Niedzielski.

Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymają sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej lub skontaktowania się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Godziny teleporad ustalają placówki POZ.

Koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Objawia się ona najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni i zmęczeniem. W Polsce potwierdzono dotąd pięć przypadków zarażenia koronawirusem. (PAP)

Autor: Karolina Mózgowiec