"Polska ma dobry rynek, dobre sektory z dobrymi firmami. Lubimy sektory defensywne. Nasza ekspozycja w Polsce byłaby nastawiona na akcje defensywne" - powiedział Parker dziennikarzom.

Dodał, że w Polsce CSAM byłby zainteresowany głównie podstawowym sektorem konsumenckim, czyli takim, którego spółki radzą sobie dobrze także w trudniejszych czasach. Ciekawy może też okazać się sektor eksportowy, który może być atrakcyjny ze względu na dewaluację złotówki. Parker wspomniał również o sektorach telekomunikacyjnym oraz farmaceutycznym.

Według niego, sytuacja Polski jest znacznie lepsza od innych krajów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Podkreślił, że wśród rynków wschodzących te, które się znalazły obecnie w ciężkiej sytuacji, to kraje borykające się z deficytem na rachunku bieżącym oraz o dużej zależności od banków zagranicznych.

"W Polsce tego nie było. Jedynym problemem tutaj mogą być indywidualne kredyty zaciągane w frankach szwajcarskich. Polska ma silny sektor bankowy, w dużym stopniu opary na rodzimych oszczędnościach" - dodał.

Reklama

Parker zaliczył Polskę, obok Czech i Słowacji, do grupy "dobrych" krajów wśród wschodzących rynków w regionie. Przewiduje umiarkowany wzrost PKB w Polsce.