Rozwiązanie to ma zwiększyć budżet niezbędny na sfinansowanie inwestycji o 70 mln zł.

Rząd znowelizował we wtorek rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków KFD na rok 2009.

"Aktualizacja rozporządzenia z 10 lutego 2009 r. wynika z konieczności zapewnienia środków na sfinansowanie budowy autostrady płatnej A2 na odcinku Łódź-Warszawa (Stryków-Konotopa) przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad" - napisano w komunikacie.

Przetarg na budowę liczącego 91 km odcinka drogi ogłoszono w ubiegły piątek. Według GDDKiA, podpisanie umów przewidziane jest na wrzesień 2009 r. Odcinek Stryków-Konotopa powstanie w systemie "Projektuj i Buduj". Zakłada on wybranie jednego wykonawcy do projektu budowlanego i do budowy.

Reklama

Jak podało CIR, znowelizowane rozporządzenie wejdzie w życie z dniem ogłoszenia, z mocą obowiązującą od 25 marca 2009 r. "Jest to konieczne ze względu na dochowanie terminów budowy autostrady i wywiązanie się z zobowiązań związanych z organizacją połączeń sieci drogowej dla celów turnieju Euro 2012" - podano.

Pod koniec lutego resort infrastruktury poinformował, że niepowodzeniem zakończyły się negocjacje w sprawie budowy odcinka autostrady A2 Stryków-Konotopa. Informował jednocześnie, że jeszcze w marcu zostanie ogłoszony kolejny przetarg.

Pierwotnie budowa odcinka miała być prowadzona w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Ubiegały się o to dwie firmy: Autostrada Mazowsze S.A. i Autostrada Południe S.A.

Minister infrastruktury podjął jednak decyzję o budowie 91- kilometrowego odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa w systemie "Projektuj i Buduj". Oznacza to, że koszty finansowania budowy pokryje skarb państwa, a GDDKiA będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu.

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.