Jak poinformował PAP w piątek kierownik projektu z ramienia lotniska Przemysław Marcinkowski, wszystkie zadania realizowane są zgodnie z przyjętym harmonogramem. Jeszcze przed nadejściem mrozów udało się m.in. wykonać cały wykop pod budynek odpraw pasażerskich oraz zakończyć zaplanowaną wcześniej stabilizację gruntu pod przyszłe parkingi. Na placu budowy rozpoczęły się również prace przy tunelu pomiędzy nowym terminalem i przyszłą stacją kolejową, która połączy lotnisko z centrum Wrocławia. Prace są prowadzone, mimo że PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdecydowały jeszcze, czy znajdą pieniądze na sfinansowanie niespełna czterokilometrowej linii.

"Nowy budynek odpraw pasażerskich powstaje na wiele lat, dlatego musimy przygotować przejście podziemne na planowaną stację kolejową, bo prędzej czy później kolejowe połączenie z lotniskiem będzie musiało powstać" - zaznaczył Marcinkowski. Na budowę nowego terminalu zużyto do tej pory ok. 13 tysięcy m sześc. betonu. Nowy terminal ma mieć powierzchnię blisko 40 tys. m kw. Inwestycja pozwoli na zwiększenie przepustowości wrocławskiego lotniska z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie. W ramach całego projektu powstanie również ponad tysiąc miejsc parkingowych. Przepustowość ma wzrosnąć do ok. 4 mln pasażerów po kolejnej przebudowie zaplanowanej na lata 2017-2019.