Jutro Apple ma przedstawić platformę iAd oraz czwartą wersję oprogramowania dla iPhone'a. O ile druga informacja może nie cieszyć Google, o tyle pierwsza - jak najbardziej. Może stać się bowiem poważnym argumentem w negocjacjach w sprawie akwizycji AdMob.

Rynek reklamy mobilnej wciąż jest w powijakach. W najbliższych latach ulegnie to jednak zmianie, m.in. za sprawą szybko rosnącej liczby smartfonów, najbardziej się nadających do wyświetlania reklam. Pomóc w tym może także dynamiczny wzrost na rynku aplikacji do telefonów komórkowych. Google i Apple nie chcą stracić szansy na dodatkowe źródło przychodów. Stawka jest wysoka, o czym świadczyć mogą kwoty, jakie obie firmy zapłaciły za przedsiębiorstwa zajmujące się reklamą mobilną - łącznie ponad miliard dolarów. Tegoroczna wartość całego rynku ma być trzykrotnie niższa.

Według All Things Digital Apple podczas jutrzejszego spotkania z programistami ma ogłosić swoje plany związane z reklamą mobilną. Światło dzienne ma ujrzeć także nowa platforma - iAd.

>>> Czytaj więcej: Nadchodzą reklamy Apple, Google się cieszy

Reklama