Rada Nadzorcza spółki zebrała się w piątek. W porządku dziennym obrad znalazł się punkt dotyczący przeprowadzenia zmian w zarządzie Przewozów Regionalnych. Jest to konsekwencja wstrzymania przez PKP Polskie Linie Kolejowe prawe 50 pociągów międzywojewódzkich InterRegio, ponieważ spółki nie porozumiały się co do spłaty zadłużenia PR. Za ten i za zeszły rok wynosi ono ok. 240 mln zł.

W piątek Przewozy Regionalne wpłaciły 10 mln zł na konto PKP Polskich Linii Kolejowych. To pierwsza transza z 28 mln zł, którymi przewoźnik chce zmniejszyć swój dług u zarządcy infrastruktury. Druga transza ma wpłynąć na konto PKP PLK 14 maja. Olszewski powiedział PAP, że w przyszłym tygodniu zarządy obu spółek mają prowadzić rozmowy; przewoźnik ma nadzieję, że wpłata 10 mln zł będzie sprzyjała porozumieniu.

Rada Nadzorcza przyjęła także program naprawczy i restrukturyzacyjny dla spółki, który zakłada zbilansowanie finansów firmy w tym roku i zawiera prognozę finansową na dwa kolejne lata.

Przewozy Regionalne zostały wydzielone z Grupy PKP i przekazane samorządom 16 województw w grudniu 2008 r. Spółka wprowadziła do oferty międzywojewódzkie połączenia InterRegio wiosną 2009 r. Dziennie przewoźnik uruchamia ok. 3 tys. pociągów regionalnych i ok. 100 pociągów InterRegio (w tym 46 obecnie zawieszonych).

Reklama