"Rozpoczęliśmy tłoczenie elementów i kompletowanie podzespołów. Pierwsze pasagony zjadą z taśmy montażowej w lutym" - zapowiedział w poniedziałek prezes spółki DZT Tymińscy, Zbigniew Tymiński.

Tymiński przewiduje, że w pierwszym kwartale tego roku spółka wyprodukuje 200 samochodów. Docelowo, w ciągu trzech lat, chce dojść do produkcji około ośmiu tysięcy pasagonów rocznie. Będzie to jednak uzależnione od uzyskania kredytów, niezbędnych do powiększenia produkcji. "Ciężko się z bankami rozmawia, bo tu już zbankrutowało Daewoo i zbankrutował Intrall. Trudno przekonać, że Tymińskim się uda, ale jesteśmy dobrej myśli" - powiedział Tymiński.

Pasagon przeznaczony jest głównie na rynek polski, a w przyszłości także na eksport m.in. do krajów b. ZSRR oraz krajów arabskich i afrykańskich. Jego atutem ma być dobra jakość przy niskiej cenie, od 55 do 80 tys. zł w zależności od modelu i wyposażenia.

>>> Czytaj też: Nowy Honker i Pasagon na polskim rynku (Galeria Zdjęć)

Reklama

W lubelskiej fabryce Tymińskich zatrudnionych jest obecnie około 130 osób. Po uzyskaniu docelowej wielkości produkcji może znaleźć zatrudnienie około 350 pracowników.

Spółka DZT Tymińscy w 2009 r. kupiła część majątku produkcyjnego dawnej fabryki samochodów w Lublinie, który pozostał po bankructwach Daewoo Motor Polska i spółki Intrall. Zakład w Lublinie ma kontynuować wieloletnią tradycję wytwarzania tu samochodów dostawczych, najpierw żuka, a potem lublina. Nowy samochód, w porównaniu z lublinem, ma m.in. zmieniony wygląd, dłuższą ramę, powiększoną komorę silnika oraz mocniejszy 115-konny silnik z Andorii w Andrychowie, spełniający wymogi czystości spalin Euro 4.

Zakład DZT Fabryka Samochodów produkuje w Lublinie także terenowy samochód honker. W ubiegłym roku dostarczyła 60 tych samochodów dla wojska. Docelowo chce wytwarzać około dwóch tysięcy honkerów rocznie, także na potrzeby cywilne.

>>> Czytaj też: DZT Tymińscy uruchomią produkcję aut Pasagon i Honker

Historia rodzinnej firmy DZT Tymińscy rozpoczęła się na początku lat 90. od przejęcia spółdzielni w Siemiatyczach na Podlasiu, która wytwarzała tapicerkę do polskiego fiata 125p oraz elementy wyposażenie do samochodu polonez. Obecnie spółka produkuje kilkadziesiąt rozmaitych części i elementów wyposażenia do samochodów różnych marek.

ikona lupy />
Pasagon truck (1). fot. materiały prasowe producenta DZT Tymińscy / Inne
ikona lupy />
Pasagon truck widok z boku. fot. materiały prasowe producenta DZT Tymińscy / Inne
ikona lupy />
Pasagon widok z przodu (1). fot. materiały prasowe producenta DZT Tymińscy / Inne