Cenę docelową dla jednej akcji spółki obniżono do 16,4 zł wobec 18,2 zł poprzednio.

W dniu wydania rekomendacji za jedną akcję TVN płacono 16,6 zł. W czwartek ok. godz. 10:00 kurs wynosił 16,69 zł po spadku o 0,24%.

"Wzrost rynku reklamy w IV kwartale 2010 był słaby (4.5%), szczególnie biorąc pod uwagę, że sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w tym czasie o blisko 10%. Może to sugerować niechęć firm do zwiększania wydatków reklamowych pomimo dalszej poprawy koniunktury. Oznaczałoby to, że wzrost rynku reklamy w tym roku będzie wolniejszy niż wynikałoby to z czynników fundamentalnych (wzrost PKB, konsumpcja). TVN oczekuje w tym roku wzrostu rynku reklamy o 5-6%, a Agora o 6-7%, czyli w okolicach nominalnego wzrostu PKB" - czytamy w raporcie.

Analitycy zaznaczają, że równocześnie kanały TVN zaczęły tracić udział oglądalność przede wszystkim na rzecz kanałów tematycznych. Ich zdaniem ta tendencja powinna się utrzymywać, dlatego TVN prawdopodobnie będzie także tracić udział w rynku reklamy telewizyjnej.

Reklama