Grupa Belvédère przewiduje na rok 2011 kontynuację tendencji wzrostowej.

"Na początku roku obrotowego 2011 tendencja wzrostowa przyśpieszyła i w I kwartale 2001 sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 141,8 mln euro, czyli w porównaniu z I półroczem 2010 wzrosła o +16,5% (+16,6% przy stałym kursie i zakresie)" - czytamy w komunikacie.

Przedstawione dane za 2011 nie są audytowane. Jeśli chodzi o konsolidację, udziały Marie Brizard (poza Vins France) oraz polskich spółej dystrybucyjnych są zapisane w rubryce "działalności sprzedane lub w trakcie zbycia" (zgodnie z normą IFRS5), zgodnie z zapisami planu naprawczego. Spółka zaznaczyła, że tendencja ta została odnotowana na głównych rynkach, na których grupa jest obecna.

"W Polsce (67% obrotów), działalność wzrosła o +24,1% (+24,3% przy stałym kursie i zakresie), a udział w rynku wódki w ciągu roku zyskał 4 punkty i w marcu 2011 osiągnął 20,2%. Wprowadzona na rynek w kwietniu 2010, zajęła drugie miejsce w kraju (z 9,7% udziałem w rynku w marcu 2011)" – czytamy dalej.

Reklama

Ponadto we Francji (18,3% obrotów), w okresie jednego kwartału działalność wzrosła o 7,5%. W Stanach Zjednoczonych (3,3% obrotów) grupa rozwija markę Sobieski.

"W I kw. 2011 sprzedaż wzrosła o 20,2% (+22,3% przy stałym kursie i zakresie). W Danii (1,4% obrotów) i w Brazylii (1,3% obrotów), czyli na nowych rynkach grupy, potwierdził się ich duży potencjał, a obroty w I kwartale 2011 wzrosły odpowiednio o 61,5% i 23,8%. Jedynie w Bułgarii (1,7% obrotów) i na Litwie (6,6% obrotów) w pierwszym kwartale 2011 odnotowano spadek o odpowiednio -22,2% i -10,9%" - czytamy dalej.