Z promów Stena Line obsługujących połączenie Karlskrona-Gdynia w sierpniu skorzystało o 11 proc. więcej pasażerów niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. W innych miesiącach letnich bieżącego roku przewoźnik odnotował 5 proc. wzrost.

"Zauważyliśmy, że Euro 2012 miało wpływ na zwiększenie liczby pasażerów. Mamy nadzieję, że ta tendencja utrzyma się w przyszłości" - twierdzi menedżer linii Karlskrona-Gdynia Tony Michaelsen.

Promami Stena Line do Polski podróżowały m.in. zorganizowane grupy kibiców na mecze szwedzkiej drużyny piłkarskiej w Kijowie.

Z badań przeprowadzonych przez przewoźnika promowego wśród pasażerów wynika, że Szwedzi doceniają w Polsce dziedzictwo historyczne (48 proc.), tanie napoje alkoholowe (38 proc.), zakupy (34 proc.), niskie ceny (34 proc.), ofertę kulturalną (32 proc.) oraz miłą atmosferę (30 proc.).

Reklama

Dzięki akcji Polskiej Organizacji Turystycznej w maju w środkach komunikacji miejskiej w Sztokholmie pojawiły się reklamy polskich miast gospodarzy Euro 2012 oraz dodatkowo Krakowa. We wrześniu kampania została powtórzona.