W obchodzone w czwartek Święto Dziękczynienia Amerykanie nie ograniczają się do konsumpcji pieczonego indyka, oglądania w telewizji meczów futbolu amerykańskiego i rekreacyjnego biegania. Coraz więcej czasu poświęcają na zakupy.

Sezon zakupów przed świętami Bożego Narodzenia tradycyjnie zaczyna się nazajutrz po Święcie Dziękczynienia, w tzw. Czarny Piątek, kiedy ludzie szturmują sklepy kuszące tego dnia największymi obniżkami cen.

W tym roku jednak kilka wielkich sieci popularnych domów towarowych, jak K-Mart, Wal-Mart, Target i Sears otwiera swoje sklepy już dniu święta. K-Mart czynny jest w czwartek o godz. 6 rano(czasu USA), a pozostałe domy towarowe mają być otwarte tego samego dnia wieczorem.

Przed supermarketami K-Mart kolejki ustawiały się już od środy wieczorem. W wielu miastach ludzie rozbili namioty przed sklepami, oczekując na ich otwarcie. Kiedy K-Mart rozpoczął sprzedaż w czwartek rano w Indianapolis, doszło do szamotaniny, gdy ludzie rzucili się po oferowane po niecałe 200 dolarów telewizory plazmowe z 32-calowymi ekranami.

Wiele sieci handlowych oferuje sprzedaż ze zniżką przez internet, w tym przez aplikacje na smartfonach i iPhonach. Eksperci doradzają takie rozwiązanie, jako mniej czasochłonne.

Reklama

Jak się oblicza, aż 41 milionów Amerykanów - 17 procent ludności kraju - robi zakupy atrakcyjnych towarów już w czwartek w Dniu Dziękczynienia. Drugie tyle dołączy do nich w Czarny Piątek.

>>> Czytaj też: Amerykanie w rok marnują na jedzenie więcej pieniędzy niż Polska dostaje z UE