Jak podała spółka w komunikacie, dzisiaj doszło do podpisania listu intencyjnego ws. przejęcia Merlin.pl w drodze aportu akcji przez właściciela Czerwonej Torebki. Mariusz Świtalski kupił internetową księgarnię wspólnie ze spółkami Real Estate Developers S.a.r.l i EKART. S.A. (spółki mają siedzibę w Luxemburgu).

Sprzedaż portalu zakupowego Merlin.pl była planowana od dawna, a kupnem zainteresowany był m.in. Empik. Być może był to ostatni moment na korzystną transakcję, bowiem w tym roku po raz kolejny można spodziewać się wejścia do Polski amerykańskiego giganta Amazon - donoszą niektóre portale internetowe. Jeden ze światowych potentatów w branży e-handlu pierwotnie planował uruchomienie sprzedaży w Polsce już w wakacje 2012 roku.

>>> Czytaj też: Empik dostał zakaz i nie przejmie Merlina

Wcześniej właściciel Czerwonej Torebki zapowiadał, że gdy dojdzie do transakcji w sieci sklepów z czerwonym logiem pojawią się "księgarenki" Merlina.

Reklama

"Widzimy wiele obszarów synergii z silną i ugruntowaną marką Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych" – powiedział prezes Czerwonej Torebki Ireneusz Kazimierczyk, cytowany w komunikacie.

Poznańska spółka zajmuje się wynajem lokali w jednokondygnacyjnych pasażach handlowych w całej Polsce, głównie dla lokalnych przedsiębiorców, ale także dla przedstawicieli marek sieciowych. Swoim klientom sprzedaje też know-how i planuje dalszy rozwój platformy handlu detalicznego.

Do 2021 r. ma powstać 1.882 pasaży Czerwona Torebka o łącznej powierzchni 1.211,5 tys. m2. Koszt tej inwestycji oszacowano na ok. 4,5 mld zł. Firma rozwija również ogólnopolską sieć sklepów owocowo-warzywnych „Warzywnik”.

Właścicielem Czerwonej Torebki jest Mariusz Świtalski, który wcześniej rozwinął w Polsce m.in. sieć handlu detalicznego Eurocash, Biedronka i Żabka. Firma nadal współpracuje z Biedronką – zajmuje się pozyskiwaniem i budową nowych lokali dla portugalskiej sieci.

W I połowie 2012 r. spółka odnotowała 13,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 7,18 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły odpowiednio: 37,74 mln zł wobec 33,93 mln zł.