Zadłużenie pionu stoczniowego tego koreańskiego giganta osiągnęło miliard euro. Zaskoczenie i zaniepokojenie sytuacją wyraził fiński minister gospodarki.
Niepewny jest los należących do Koreańczyków trzech głównych stoczni fińskich w Turku, Raumo i w Helsinkach. Stocznia w Turku np. słynie z budowy największych na świecie statków zwanych wycieczkowcami typu Oasis. Jej dziełem są dwie takie jednostki zbudowane dla amerykańskiego odbiorcy. Mają 360 metrów długości, zabierają 5400 pasażerów, a ich załogi liczą po 2160 osób.
>>> Czytaj też: Kredyt tylko za odsetki to ryzyko. Dania balansuje na krawędzi?
Trzeci zamówiony taki statek już nie powstał w Finlandii. Stocznia w Turku nie mogła bowiem uzyskać wystarczających pożyczek bankowych na jego budowę. Powstaje więc we Francji, również w stoczni należącej STX.
Od ostatecznego upadku stocznię w Turku miało uratować niemieckie zamówienie na dwie mniejsze jednostki. Choć budowa pierwszej z nich już się rozpoczęła, przyszłość stoczni jest jednak niepewna.