"Niezmiennie o wynikach branży motoryzacyjnej decydują trzy grupy produktów: części i akcesoria, samochody osobowe i towarowo-osobowe oraz silniki wysokoprężne. W styczniu 2013 r. przypadło na nie 84,77 proc. całości eksportu branży, o 0,95 proc. więcej niż rok wcześniej" - czytamy w komunikacie.

>>> Czytaj też: Sprzedaż samochodów w Europie spadła o 10 proc. Niemcy mocno w dół

Dynamika spadku eksportu w styczniu do Niemiec (30,45 proc. całego polskiego eksportu) wynosiła 87,07 proc. Wzrost eksportu zanotowano tylko w trzech spośród 10 największych importerów produktów polskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Eksport polskich części i akcesoriów spadł o 3,03 proc. rok do roku do 580,76 mln euro. Zarówno w przypadku rynków UE, jak i pozaunijnych zanotowano spadek (dynamika odpowiednio: 96,72 proc. i 99,12 proc.).

Reklama

>>> Czytaj też: Volkswagen w Polsce chce być liderem