"Na rynku makaronów jesteśmy obecni z marką Lubella, mamy mocną pozycję lidera, więc zrozumiałe, że procesy konsolidacyjne zachodzące na tym rynku budzą nasze zainteresowanie, tym bardziej, że jest to rynek mocno rozdrobniony. (…) Zdajemy sobie sprawę z tego, że wprowadzenie na rynek makaronów Malma nie będzie proste z uwagi na długą nieobecność tej marki w sklepach, ale wierzymy, że się uda" - powiedział prezes Lubelli Wojciech Jamróz, cytowany w komunikacie.

>>> Polecamy: Polacy kupują coraz więcej polskich produktów, spada import z Europy Zachodniej

Lubella zakupiła m.in. markę Malma w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie spółka dysponuje nowoczesnym zapleczem produkcyjnym i planuje kolejne inwestycje, podano również.

"W bieżącym roku planowane są tam duże inwestycje, jak budowa centrum logistycznego i rozbudowa zakładu produkcyjnego. Ich wartość wyniesie około 50 mln zł. Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycję współpracy do pracowników malborskiej spółki" - czytamy dalej.

Jak podano, rynek makaronów w Polsce "rośnie i jest perspektywiczny", jego wielkość to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln zł. Powołując się na badania Pentora z 2011 roku, spółka podkreśla, że znajomość spontaniczna Malmy wynosi ok. 30 proc. (w 2002 r. było to 60 proc.).

Reklama

Grupa Maspex Wadowice obecna jest na rynku makaronów od 2003 roku, kiedy zakupiła akcje firmy Lubella. Na bazie firmy Lubella Maspex zbudował trzeci obszar aktywności i osiągnął tak mocną pozycję na rynku, jak w przypadku pozostałych grup towarowych: soków, nektarów i napojów oraz produktów instant. Lubella to dzisiaj zdecydowany lider makaronów w Polsce z udziałem w rynku wynoszącym ok. 30 proc.