„Rynek prasowy notuje spadki, ale tygodniki są wisienką na torcie tego rynku i ten segment jest w miarę stabilny. 'Wprost' zmienił format - wprowadził mocne, odważne tematy, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Zmiana linii redakcyjnej tygodnika to element strategii długoterminowej, ale 'Wprost' pozostaje nadal orędownikiem polskiego biznesu" – powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

"Wprost" w ostatnim okresie opublikował obyczajowo - finansowe tematy m.in. o ministrze transportu Sławomirze Nowaku, a także o Wojciechu Fibaku.

Prezes spółki dodał, że nie wyklucza powrotu na rynek marki „Film". „Może wróci, ale jeżeli tak będzie - to w zupełnie nowej odsłonie i z nową koncepcją rozwoju" – zaznaczył prezes Point Group.

Point Group podtrzymuje prognozy finansowe

Reklama

Point Group podtrzymuje swoją tegoroczną prognozę finansową i czeka na rozstrzygnięcie konkursu o miejsce na multipleksie, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Michał Lisiecki.

"Podtrzymujemy naszą konserwatywną prognozę na ten rok. Chcemy pokazać inwestorom rentowność naszego biznesu" - powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

Point Group prognozuje, że wypracuje w tym roku 4,03 mln zł zysku EBITDA wobec 4,09 mln zł straty w 2012 r. Przychody mają wzrosnąć w tym roku do 76,62 mln zł z 68,54 mln zł w 2012 r.

Dodał, że ubiegły rok był okresem czyszczenia grupy. „W 2013 r. mieliśmy dobry I kw. Nawet, jeśli w III kwartale będą widoczne pewne efekty osłabienia rynku, to końcówka roku powinna nam pozwolić na realizację prognozy" – wskazał prezes Point Group.

W kwestii kanału telewizyjnego Lisiecki wskazał, że grupa czeka na rozstrzygnięcie konkursu KRRiT. „Może już po wakacjach konkurs zostanie rozstrzygnięty. PMPG stara się o kanał o charakterze edukacyjno-poznawczym. Na ten projekt mamy finansowanie zewnętrzne od kilku do kilkunastu milionów, w zależności od wariantu, w jakim będziemy uruchamiać kanał TV" – zaznaczył prezes mediowej firmy. „Jego udział powinien być widoczny w naszych wynikach od 2014 roku" – skonkludował Lisiecki.

Polowanie na wp.pl

Platforma Mediowa Point Group widzi dla siebie miejsce w konsorcjum, które może powstać w celu nabycia portalu Wirtualna Polska (wp.pl) i obserwuje wszystkie aktywa mediowe, które są na sprzedaż, poinformował agencję ISBnews prezes Michał Lisiecki.

"Do zakupu Wp.pl zapewne zostanie utworzone konsorcjum, w skład którego wejdzie fundusz i gracz z rynku mediów. W tym kontekście Point Group mogłoby być członkiem takiego konsorcjum jako podmiot, który ma know-how w dziedzinie mediów - powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

Na początku bieżącego roku TPSA zaoferowała potencjalnym inwestorom drugi co do wielkości portal internetowy na polskim rynku - wp.pl.

"Obserwujemy wszystkie aktywa mediowe wystawione na sprzedaż" - dodał prezes Point Group. Grupa przyglądała się chociażby radiu PIN.

Platforma Mediowa Point Group jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.