Najnowocześniejsze w Europie modele o nazwie Inspiro zostały już dopuszczone do ruchu. Zakupionych zostało 35 nowych pojazdów, z czego większość będzie obsługiwała drugą linię metra.

Pociągi wyjechały dziś na tory pierwszej linii.

Ze stacji Kabaty przed południem wyruszył pierwszy skład. Wśród pasażerów była prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Po przejażdżce na spotkaniu prasowym prezydent podkreśliła, że ponad 90 proc. Warszawiaków jest zadowolonych z metra. "Zapewniono mnie, że to Inspiro jest najnowocześniejsze w Europie, a może nawet na świecie. Później zaczęliśmy, więc mamy nowsze rozwiązania techniczne" - dodała prezydent.

Wartość całkowitej inwestycji wyniosła prawie 1 mld 400 tysięcy złotych. Umowę podpisano w 2011 roku - informuje dyrektor generalny Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. "Ten dzień poprzedziło 3 i pół roku wytężonej pracy. Było to m.in. przygotowanie przetargu, praca nad dokumentacją i w konsekwencji szkolenia dla pracowników metra." - mówi Jerzy Lejk.

Nowe pociągi są jednoprzestrzenne, czyli nie dzielą się na wagony. Inspiro o długości 118 metrów pomieści 1500 podróżujących.

Reklama

>>> Polecamy: Wagony Siemens Inspiro dla metra w Warszawie (ZDJĘCIA)

ikona lupy />
06.10.2013 Warszawa. Metro Warszawskie. Nowy pociąg Inspiro. fot. Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta (2) / Agencja Gazeta / Fot. Przemek Wierzchowski Agencja Gazeta
ikona lupy />
06.10.2013 Warszawa. Metro Warszawskie. Nowy pociąg Inspiro. fot. Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta (3) / Agencja Gazeta / Fot. Przemek Wierzchowski Agencja Gazeta
ikona lupy />
06.10.2013 Warszawa. Metro Warszawskie. Nowy pociąg Inspiro. fot. Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta (4) / Agencja Gazeta / Fot. Przemek Wierzchowski Agencja Gazeta
ikona lupy />
06.10.2013 Warszawa. Metro Warszawskie. Nowy pociąg Inspiro. fot. Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta (5) / Agencja Gazeta / Fot. Przemek Wierzchowski Agencja Gazeta