Gdańska Stocznia Remontowa zbuduje statki dla Grenlandii. Umowę z naszą stocznią zawarła Królewska Linia Arktyczna-RAL. Jest to firma mająca monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii.

>>> Czytaj też: Resort skarbu: przyszłość Stoczni Gdańskiej w rękach właściciela

Polska stocznia ma zbudować statki do połowy 2015 roku. Jeden z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Ponadto gdańska stocznia dostarczy dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.

W komunikacie nie podano wartości kontraktu. Stwierdza się w nim natomiast, że RAL ma doświadczenie współpracy z gdańską stocznią, którą ocenia się jako solidną i renomowaną. Początkowo władze Grenlandii chciały zlecić budowę statków jednej ze stoczni niemieckich, która jednak ogłosiła niedawno upadłość.

Reklama

>>> Czytaj też: Delphia Yachts: polskie jachty podbijają międzynarodowe rynki