"Komisja uznała, że proponowana akwizycja nie wpłynie na konkurencyjność, w szczególności dlatego, że BP Europa nie prowadzi działalności na rynku hurtowego bądź detalicznego handlu paliwem lotniczym w Polsce. Sprawa była rozpatrywana według uproszczonej procedury" - głosi komunikat.

W czerwcu br. Air BP, pion paliw lotniczy koncernu BP, oraz Grupa Lotos zawarły porozumienie o utworzeniu spółki typu joint-venture, która będzie zarządzać dostawami, logistyką i sprzedażą paliwa lotniczego w Polsce. Spółka j-v miała zostać powołana dzięki nabyciu przez Air BP 50-procentowego udziału w Lotos Tank.

Według ówczesnych zapowiedzi, nowa spółka ma prowadzić działalność na lotniskach w Gdańsku (GDN), Warszawie (WAW) i Krakowie (KRK). Strony przewidywały, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych 6-8 tygodni pod warunkiem uzyskania zgody organu ochrony konkurencji.

Grupa Kapitałowa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych. W 2011 r. Lotos odnotował 29 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Reklama