Nie oznacza to wcale, że wszyscy klienci z takich aplikacji korzystają. Dlaczego niektórzy użytkownicy nie korzystają z aplikacji mobilnej swojego banku i w jaki sposób można ich do tego zachęcić?
Punktem wyjścia do powstania raportu „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery” była seria 10 wywiadów pogłębionych (IDI), wspomaganych badaniami dzienniczkowymi. Przeprowadzone zostały one w grupie zaawansowanych użytkowników smartfonów, korzystających regularnie z bankowości online, jednak nigdy wcześniej nie instalujących i nie korzystających z aplikacji mobilnej banku.
Raport zawiera najbardziej istotne bariery w korzystaniu z aplikacji bankowych i konkretne rekomendacje, jak można je przełamać. Opisane zostały trudności na jakie napotykają użytkownicy, a także praktyczne porady dla menadżerów produktów bankowych, jak skutecznie promować aplikacje mobilną.
Raport jest pierwszą tego typu analizą w Polsce, która jest poświęcona wyłącznie barierom w korzystaniu z aplikacji bankowych. Przystępny i zwięzły charakter dokumentu pozwala na szybkie i łatwe zapoznanie się z wynikami badań.
- Tworząc raport chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które bariery w korzystaniu z bankowości mobilnej są najistotniejsze - mówi Marcin Woźniczko, koordynator badania.
- W trakcie naszych badań okazało się, że większość barier odnosi się bezpośrednio do problemów związanych z User Experience a także kwestii komunikacji i wizerunku bankowości mobilnej – dodaje Woźniczko.
Aby ściągnąć bezpłatnie raport Symetrii, kliknij tutaj.
Patronem raportu „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery” jest m.in. Forsal.pl, a także Dziennik Gazeta Prawna.