Od początku roku Urząd wydał 16 decyzji kwestionujących praktyki deweloperów, którzy w umowach z kupującymi mieszkania zastrzegali sobie prawo do umieszczania na budynku reklam oraz wynajmowania powierzchni innym firmom.

Paweł Ratyński z UOKiKu podkreśla, że takie postępowanie jest niezgodne z prawem, ponieważ przedsiębiorcy pozbawiali konsumentów udziału w zyskach oraz możliwości decydowania o tym, jak będzie zagospodarowana część wspólna. Nie wiadomo też, kto miał odpowiadać za konserwację i remonty powierzchni, na których zamieszczono reklamy.

Paweł Ratyński dodaje, że zastrzeżenia nie dotyczą faktu umieszczania reklam na budynkach, ale kwestii finansowych.
Wszyscy deweloperzy, do których zwrócił się UOKiK, dobrowolnie zaniechali stosowania zakwestionowanej praktyki.

>>> Polecamy: Zobacz, jak przygotować mieszkanie, żeby szybko je sprzedać

Reklama