Warszawa, 27.04.2016 (ISBnews) - Suma przychodów polskich klubów fitness w 2015 r. wyniosła 871 mln euro, czyli ok. 3,65 mld zł. Rok wcześniej było to 860 mln euro. Europejski rynek fitness wart jest 26,7 mld euro, a z usług klubów korzysta 52,4 mln osób, czyli o 3,9% więcej niż rok temu, wynika z raportu "The European Health & Fitness Market 2016". W Polsce do klubów, których liczba na koniec ub. roku wyniosła nieco ponad 2,5 tys., uczęszcza już 2,77 mln Polaków.
Udział Polski nie zmienił się w stosunku do ubiegłego roku i nadal wynosi 3%, podano także.
"Analizując wskaźnik penetracji (czyli stosunek liczby członków klubów fitness do liczby ludności danego kraju) wśród dziesięciu najważniejszych rynków fitness Europy, widać, że najwyższy, bo wynoszący ponad 16% jest w Holandii i Szwecji. Z kolei największy potencjał rozwoju dostrzegamy w Rosji i Turcji, gdzie wskaźnik ten wynosi odpowiednio 1,9% i 2,4% W Polsce jest na poziomie 7,3%, czyli nieco poniżej średniej dla wszystkich analizowanych krajów, która wynosi 7,7%" - powiedział partner w dziale audytu Marcin Diakonowicz, cytowany w komunikacie.
W Polsce działa około 2,52 tys. takich klubów, w ubiegłym roku było to 2,5 tys. Eksperci zauważają, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy powstało dużo nowych klubów, ale podobna liczba została też zamknięta, podano także.
Z danych Polskiego Związku Pracodawców Fitness wynika, że na metr kwadratowy w klubie fitness w Polsce przypada 1,3 osoby. Celem, który pozwoli poprawić rentowność i zbliżyć się do innych krajów Europy, jest zwiększenie tej liczby do dwóch osób, podano także.
"Według raportu, jednym z większych wyzwań, przed którymi stoi branża fitness w Europie i Polsce jest wykorzystanie nowych technologii. Przykładowo według ostatnich danych aplikacja MyFitnessPal ma już 80 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, a wartość sprzedaży urządzeń wearables w ubiegłym roku w Europie szacuje się na 8,2 mln euro. Należy się spodziewać, że szersze wykorzystanie nowoczesnych technologii będzie jednym z wiodących trendów na tym rynku" - czytamy w komunikacie.
Polski rynek fitness charakteryzuje się rosnącą segmentacją, czyli podziałem ze względu na rodzaj działalności i klienta, do którego jest ona skierowana. Z szacunków Polskiego Związku Pracodawców Fitness wynika, że największym z segmentów jest tzw. mid-market, czyli kluby kierowane do dużej rzeszy osób, oferujące szeroki wachlarz usług. Ale ich udział w rynku w ciągu najbliższych czterech lat będzie malał. Wzrost za to będą notować segment nisko kosztowy z ograniczoną obsługą klienta, segment butikowy (z wąską ofertą specjalistyczną) oraz sieci klubów fitness, podsumowano w komunikacie.
(ISBnews)