"Obecny operator do 17 listopada 2017 roku będzie zobowiązany przekazać dane nowemu operatorowi, ale nie znaczy innemu. Obecnie tok prac wokół nowego przetargu na nowy system poboru opłat i operatora jest napięty i oczekujemy od ministerstwa decyzji na dniach w sprawie nowego przetargu. W związku z czym do 17 listopada 2017 r. przetarg na nowego operatora zostanie rozstrzygnięty i podpisana umowa i do tego czasu też zostaną przekazane dane techniczne, by ewentualny nowy operator mógł testować system" - powiedział Krynicki podczas konferencji prasowej.

"13 października br. odbędą się spotkania odnośnie nowych rozwiązań systemowych dotyczących poboru opłat, na podstawie których będą podejmowane strategiczne decyzje" - dodał dyrektor działu PR i marketingu Kapsch Telematic Services Polska Krzysztof Gorzkowski podczas konferencji.

W listopadzie 2018 roku zakończy się umowa z obecnym operatorem e-myta, którym jest austriacki Kapsch. Nowa firma musi zdążyć przetestować system (na co powinna mieć rok), aby ewentualna zmiana odbyła się płynnie.

Według wcześniejszych doniesień "Rzeczpospolitej", GDDKiA zamierzała szykować na jesień przetarg na operatora elektronicznego systemu poboru opłat. Ostateczną decyzję o otwarciu postępowania podejmie MIB. Wartość siedmioletniego kontraktu przekroczy miliard złotych, jak informowała gazeta.

Reklama

ViaTOLL to system elektronicznego poboru opłat obowiązujący na wybranych odcinkach polskich dróg. Od 1 lipca 2011 roku każdy kierowca, poruszający się po wskazanej sieci dróg płatnych pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusem niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej jest zobowiązany do korzystania z systemu viaTOLL.