Fortum zintegrował działania sprzedażowe z przejętą Grupą Duon i rozpoczął detaliczną sprzedaż energii elektrycznej i gazu pod własną marką, podała spółka.



"Zgodnie ze strategią Fortum, spółki Grupy Duon S.A. działające w obszarze sprzedaży detalicznej energii, będą od dziś funkcjonować pod marką wspólną - Fortum" - czytamy w komunikacie.

Fortum rozpoczyna tym samym działalność na polskim rynku sprzedaży energii elektrycznej i gazu pod własną marką.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów w procesie integracji naszych firm. Dla dotychczasowych klientów Duonu zmiana oznacza same korzyści. Dzięki międzynarodowym doświadczeniom Fortum będziemy mogli oferować im nowe rozwiązania w konkurencyjnych cenach" – powiedział wiceprezes Fortum ds. relacji z klientami Matti Saario, cytowany w komunikacie.

Fortum szacuje, że na polskim rynku jest około 17 mln klientów, a postępująca liberalizacja daje szansę szybkiego rozwoju nowym uczestnikom rynku.

"Nasza silna pozycja w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw będzie stanowiła dobrą platformę rozwoju na dużym i szybko rozwijającym się rynku sprzedaży energii elektrycznej i gazu w Polsce. Będziemy mogli również dostarczać klientom innowacyjne produkty i usługi, sprawdzone na rynkach zagranicznych. Dobrym przykładem jest nasza oferta, która pozwoli klientom indywidualnym korzystać z darmowej energii przez 10 godzin na dobę" - powiedział Mariusz Caliński z Fortum, także cytowany w komunikacie.

Oferta Fortum o nazwie "Darmowe Godziny" skierowana jest do nowych klientów, którzy obecnie mają taryfę jednostrefową i podpiszą umowę sprzedaży energii elektrycznej na rok. Do końca 2017 roku będą oni mogli bezpłatnie korzystać z energii elektrycznej przez dziesięć godzin w ciągu doby (między 13:00 a 15:00 oraz 22:00 a 6:00).

W kwietniu 2016 r. Fortum osiągnął 100% udziału w kapitale Grupy Duon.

Fortum specjalizuje się w produkcji energii elektrycznej oraz ciepła w sposób efektywny i wolny od emisji dwutlenku węgla. Oferuje również szeroki wachlarz specjalistycznych usług z obszaru energetyki klientom indywidualnym, instytucjom oraz producentom energii. Jest obecne głównie w krajach nordyckich, bałtyckich oraz Rosji i Polsce. W 2015 roku łączne przychody Fortum osiągnęły poziom 3,56 mld euro.

(ISBnews)