"Jestem przekonany, że klienci IKEA bardzo szybko polubią korzystanie z nowej opcji dostawy do Paczkomatów InPost. Sieć 9 000 lokalizacji sprawia, że teraz oferta IKEA będzie łatwo dostępna dla znacznie szerszej grupy konsumentów - bez konieczności wychodzenia z domu" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę, przypomniano.

"Dzięki podjęciu współpracy z InPost nasi klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów w dowolnym momencie, przez całą dobę, z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa. Przygotowując się do uruchomienia usługi, jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla nas niezwykle istotne, dlatego też zależy nam, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia przez nas celów założonych w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku" - dodał Country Customer Experience Manager w IKEA Andrzej Sadecki.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Reklama