W okresie styczeń - marzec 2021 r. (IV kwartał roku finansowego 2020/21) skonsolidowane przychody wyniosły 12,66 mln USD. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) spółki na koniec czerwca 2021 r. wyniosła 4,21 mln USD co oznacza wzrost o 4,7% w stosunku do stanu na koniec marca 2021 i o 25,2% rok do roku, podano w komunikacie.

"Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

Reklama

- Wzrost wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. W I kw. 2020/21 roku ARPU produktu LiveChat wyniosło 119 USD i było wyższe o ponad 11,2% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku (pomimo odnotowanego spadku Initial ARPU - średniej ceny pierwszej sprzedaży). ARPU ChatBot wyniósł 109 USD na koniec kwartału, co oznacza wzrost o 33,1% w skali roku. Równocześnie odnotowano dalszy wzrost Initial ARPU ChatBot.

- Wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec I kw. 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33 358, a ChatBot 2 086. W czerwcu 2021 roku dezaktywowano 119 licencji LiveChat w planie abonamentowym opartym na modelu 'pay per chat', który nie jest dłużej utrzymywany.

- Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o blisko 4,9% w stosunku do poprzedniego kwartału i o ponad 113% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku" - czytamy także.

Spółka zastrzegła, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym. W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.

"Począwszy od danych za IV kw. 2020/2021 publikacja raportów dot. wstępnych szacunkowych przychodów została przyspieszona w stosunku do analogicznych raportów za poprzednie okresy, co może skutkować większą różnicą w stosunku do ostatecznych wyników " - podsumowano w materiale.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)