Jak przypomniała Poczta, od ponad dwóch lat klienci Poczty Polskiej mogą odbierać przesyłki z automatów paczkowych zlokalizowanych w sklepach Biedronka.

"Dostrzegając wzrastającą popularność odbiorów przesyłek w punktach i automatach, spółka wraz z Jeronimo Martins Polska podjęły decyzję o uruchomieniu możliwości odbioru przesyłek bezpośrednio w sklepach Biedronka przy okazji codziennych zakupów" - podała w komunikacie Poczta.

Dodała, że to pilotaż, który realizowany jest z udziałem partnera technologicznego: PointPack.

Jak zaznaczył cytowany w komunikacie wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony, państwowy operator pocztowy już teraz posiada największą sieć click & collect w Polsce. "Wraz z partnerami oferujemy klientom ponad 15 tys. punktów odbioru, a w ciągu dwóch lat chcemy rozszerzyć sieć do 20 tys." - podał.

Reklama

Dodał, że celem strategicznym spółki jest pozycja lidera na rynku kurierskim, który rozwija się dzięki handlowi internetowemu. "Zależy nam na zapewnieniu klientom e-sklepów dogodnych form odbioru zakupów dzięki współpracy z dużymi i znanymi sieciami handlowymi, do których bez wątpienia należą markety Biedronka" – ocenił.

W komunikacie przypomniano, że Poczta Polska jest największym pracodawcą i największą spółką logistyczną w kraju, liczącą 7,6 tys. placówek pocztowych i dysponującą flotą 5 tys. samochodów dostawczych. Jeronimo Martins Polska to właściciel liczącej ponad 3 tys. sklepów sieci retailowej Biedronka, a także największy pracodawca prywatny w kraju.