Zysk operacyjny wyniósł 5,26 mln zł wobec 4,51 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 6,33 mln zł wobec 5,29 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA managerska - odpowiednio: 7,71 mln zł wobec 6,13 mln zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,55 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 11,61 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2021 r. spółka miała 16,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 5,96 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 33,36 mln zł w porównaniu z 20,85 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA wyniósł w I półr. br. 12,74 mln zł wobec 9,32 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA managerska - odpowiednio: 15,63 mln zł wobec 10,86 mln zł rok wcześniej.

"Wartość GMV [tj. wielkość generowanych obrotów] sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła w I półroczu 2021 r. do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. GMV za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu br., przekroczyło 4,7 mld zł" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

"Na II półrocze patrzymy pozytywnie, razem z nowymi przedsiębiorcami, którzy stale dołączają do naszej platformy po dokonanej w sierpniu akwizycji Shoplo, do niedawna trzeciego największego gracza na rynku platform dla e-commerce w modelu SaaS. Łączna liczba sklepów na platformie Shoper, obejmująca klientów Shoplo oraz sklepy sprzedawane przez partnerów na zasadzie private label, przekracza już 26,5 tys., z czego 85% z nich jest obsługiwanych bezpośrednio" - skomentował prezes Marcin Kuśmierz, cytowany w materiale.

Podkreślił, że w I półroczu Shoper rozwinął ofertę m.in. o opcję odroczonych płatności czy zaawansowany system inteligentnych rekomendacji wspierających sprzedaż przedsiębiorców korzystających z platformy.

"Wkrótce będziemy mogli przedstawić kolejne usługi dodatkowe, obejmujące obszar finansów oraz logistyki. Inwestujemy w dalszym ciągu w rozwój zespołów, przygotowujemy nowe usługi i konsekwentnie realizujemy strategię spółki, co pozwoli nam na dalszy dynamiczny wzrost również w kolejnych okresach" - zapowiedział prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 16,93 mln zł wobec 5,96 mln zł zysku rok wcześniej.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.

(ISBnews)