"Ostatni kwartał tego roku będzie dla rynku e-commerce rekordowy, pomimo zawirowań związanych z pandemią. Co więcej, ponownie wygeneruje dużą liczbę nowych klientów, z których część po pierwszym doświadczeniu z e-commerce będzie napędzała jego wyniki także w I kw. 2022 i kolejnych okresach" - powiedział Piosik w rozmowie z ISBnews.

"Dla Pointpack ostatnie trzy miesiące roku, podobnie jak w całej branży, również powinny być sprzedażowo dużo lepsze rok do roku. Z nowymi partnerami z branży kurierskiej i handlowej przez pierwsze miesiące współpracy notujemy nawet dwukrotne wzrosty liczby miesięcznie obsługiwanych przesyłek. Będzie to widoczne m.in. w przychodach w IV kw. Mamy więc szansę na utrzymanie rosnącej dynamiki przychodów w całym roku i znaczącą poprawę wyniku z poprzedniego roku. Rynek rośnie, a owoce tego będziemy zbierać w jeszcze większym stopniu w przyszłym roku" - dodał.

Reklama

Spółka już po III kw. tego roku zbliżyła się do poziomu sprzedaży za cały 2020 r., wypracowując 34,9 mln zł w okresie styczeń-wrzesień przy 38,5 mln zł w całym 2020 roku i 27,1 mln zł w 2019 roku.

W ostatnich miesiącach spółka zawarła szereg partnerstw z sieciami handlowymi na prowadzenie punktów nadawczo-odbiorczych w sklepach.

"Ważniejsze dla sieci handlowych jest wpisywanie się w długoterminowe trendy niż związek z handlem w niedzielę. Chodzi o tworzenie sklepów multifunkcyjnych i budowę kompetencji w obszarze e-commerce i q-commerce. Sieci chcą zaoferować klientom większą wygodę, m.in. przez usługi dodatkowe, takie jak nadawanie i odbiór przesyłek - w ten sposób budują większą lojalność klientów i sprzedaż" - wyjaśnił.

Ocenił, że uszczelnienie ograniczeń handlu w niedzielę będzie miało raczej neutralny wpływ na Pointpack.

"Dla nas powinien być to neutralny efekt, większość sklepów jest franczyzowych i zmiany dotkną je w niewielkim stopniu. Sam wolumen przesyłek obsługiwanych w niedzielę jest mniejszy niż w inne dni tygodnia" - wskazał.

Prezes przypomniał, że spółka tworzy platformę, do której każdy klient będzie się mógł podpiąć i może współpracować ze wszystkimi sieciami handlowymi i firmami kurierskimi.

"W ostatnim okresie rozpoczęliśmy współpracę z GLS i DPD, spodziewamy się kolejnych partnerstw z kurierami w przyszłym roku, także poza polskim rynkiem. W nowy rok powinniśmy wejść przekraczając 16 tys. punktów obsługi przesyłek korzystających z platformy Pointpack" - ocenił Piosik.

W raporcie za III kwartał 2021 r. spółka podawała, że w ostatnim czasie koncentrowała się na uruchomieniu usług w nowych punktach nadawczo-odbiorczych, co było efektem operacyjnego rozpoczęcia współpracy z nowymi sieciami handlowymi, tj. Auchan, Biedronka, Carrefour, Dino, Lidl oraz Martes Sport. Liczba aktywnych punktów nadawczo-odbiorczych osiągnęła na koniec września 2021 r. liczbę 12,8 tys.

Spółka spodziewa się, że planowane wcześniej na II połowę br. przejście na główny parkiet z NewConnect dojdzie do skutku w I kw. 2022 r.

"Spodziewamy się, że w I kwartale odbędzie się przejście na rynek główny GPW. Nie planujemy emisji, obecny rozwój finansujemy ze środków własnych, mamy też możliwości uruchomienia innego finansowania" - zakończył prezes.

Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.

Tomasz Chaberko

(ISBnews)