"Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w IV kw. 2021 poziom 130,7%. Udział funkcjonujących restauracji wyniósł na koniec grudnia 99%" - czytamy w komunikacie.

W całym 2021 r. skonsolidowane przychody osiągnęły 1 917 mln euro, co oznacza wzrost o 25,9% w porównaniu do roku 2020.

Reklama

"W czwartym kwartale 2021, pomimo wyraźnego wpływu na biznes szybko rozprzestrzeniającego się nowego wariantu COVID-19 i związanego z tym zwiększenia restrykcji nałożonych przez wiele krajów w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się pandemii, sprzedaż grupy osiągnęła drugi raz z rzędu nowy rekord wszech czasów. Ograniczenia, które nadal warunkują zarówno liczbę otwartych restauracji, jak i pojemność tych otwartych były szczególnie dotkliwe dla sprzedaży w kanale dine-in. Stały postęp w dostosowywaniu naszego modelu biznesowego do innych kanałów działalności oraz doskonała jakość oferowanych usług umożliwiły jednak AmRest kontynuację stabilnego wzrostu poziomu sprzedaży" - czytamy dalej.

AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi ponad 2 350 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)